piątek, 1 grudnia 2017

książki

Z racji , że dalej siedzę w domu, że kręgosłup boli, że za wiele nie mogę robić no to spędzam sporo czasu z książką :)

Aktualnie jestem na fali pisarza Kjella Eriksson. Jest to szwedzki pisarz kryminałów, poczytałam o nim kilka dobrych słów więc postanowiłam sięgnąć po jego książki,a  trochę ich jest.
O tym , że jest dobry świadczy też fakt, że w mojej bibliotece ciężko dostać jego książki. Praktycznie wszystkie trzeba rezerwować i terminy są dość odległe.

Właśnie skończyłam czytać "Księżniczkę Burundi", Pani w bibliotece trochę wprowadziła mnie w błąd, nie jest to pierwszy tom z serii o Ann Lindell. Teraz czytam "Kamienna Cisza", książka która miała być drugim tomem - według Pani z biblioteki, ale jest na odwrót.

Akcja książki dzieje się w Szwecji, w niewielkim miasteczku Uppsala, jest chwila przed świętami.
W brutalny sposób zostaje zamordowany człowiek, który był znany w miasteczku, ale nie miał złej opinii. Za młodu miał kilka utarczek z prawem, ale kiedy ożenił się  Berit  jego życie się zmieniło. Miał pracę, miał hobby.
Ciężko jest zrozumieć kto mógl w tak brutalny sposób pozbawić życia Johna.
Nikt nic nie widział, nikt nic nie słyszał, nikt nic nie wie.
Mężczyzna owdawia żonę i osieroca syna. Śledztwo nie jest  łatwe.
Chwilę później zaczynają się dziać kolejne dziwne rzeczy, zabójstwo królika, napad na kobietę, jest podejrzany, który wsiąka jak kamfora. Kolejne morderstwa... już niby wiadomo kto jest zabójcą, ale nagle sprawa przybiera zupełnie inny obrót. 
Mimo iż Ann Lindell jest na urlopie macierzyńskim i samotnie wychowuje synka włącza się w śledztwo. Jest uzależniona od pracy i rozwiązywania zagadek. Jej wkład w śledztwo zdecydowanie je przyspiesza .



"Kamienna Cisza".
Straszny wypadek. W drodze na cmentarz ginie młoda kobieta wraz z sześcioletnią córką. Rozpędzony samochód potrąca obie i ucieka z miejsca wypadku.
Dziewczynka ginie na miejscu, matka jeszcze chwilę żyła, jak się później okazuje kobieta była w ciąży. Mąż kobiety zapadł się pod ziemię, ani rodzina ani ludzie z pracy nie mają z nim kontaktu.
Sprawa zaczyna robić się dziwna. Śledztwo prowadzi Ann Lindell, która ma ciężki okres w życiu i coś dzieje się z jej zdrowiem .
W sprawie śmierci matki i córki jest wiele pytań pozostających bez odpowiedzi, po pewnym czasie zostaje znaleziony ojciec. Niestety nie żyje. Ale czy aby na pewno było to samobójstwo?
Do śledztwa włączona zostaje również policja gospodarcza, sprawa nabiera tempa , pojawia się motyw kochanki.
Partner Ann ulega wypadkowi, ona domyśla się że wszystkie jej ostanie dolegliwości to nie zmęczenie, a objawy ciąży.
Związek pani komisarz wisi na włosku, czy jej ciąża zostanie zaakceptowana przez Edvarda?

Moim zdaniem jest to bardzo wciągająca seria. Aktualnie mam pod ręką trzeci tom równie dobrze mi się go czyta co poprzednie. Auto nie obniża sobie poprzeczki , trzyma poziom.
Te książki czytam na zmianę z moją Mamą, która również została wciągnięta tą serią .
Zdecydowanie polecam tą serię na jesienne wieczory :)

Mam postanowienie na grudzień, żeby więcej pisać. Chodzę z przyklejonym telefonem do ręki, wszystko zapisuję, odnotowuję i robię szkice wpisów , mam nadzieję że pozostanę w postanowieniu.
Dziś już pierwszy dzień grudnia! Powoli ozdoby świąteczne idą w ruch :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz